5 Nisan 2014 Cumartesi

3-2-1 Poğaça

poğaça yapmak için geriye doğru sayıyoruz hanımlar ve tabiki mutfağa meraklı beyler...:) şaka şaka poğaça için ipucu malzeme ölçüsü 3-2-1. kim bulmuşsa tebrik ediyorum, ellerine sağlık. harika ve çok basit bir poğaça olmuş.

bu arada aklıma gelmişken geçenlerde diş doktorumla bloğum hakkında konuşurken şöyle bi yorumda bulundu değerli doktorum: -bloğun var falan diye marifetli, becerikli biri sanacaklar seni. halbuki kek kurabiye yapıyosun sadece. canı dolma isteyen yandı!
o an aklıma gelmedi, sonra düşündüm de vayy dedim bloğa bakan öyle zannederse çok yanılır! sarmayı dolmayı bilmeyen türk kızı mı olurmuş? türk kızları sadece yağmur yağınca balkona çamaşır toplamaya koşmaz efendim. toz alır, cam siler, evi süpürür, ütü yapar ve annesinin hazırladığı sofraya oturmaz! mutfaktadır da aynı zamanda. yaprak sarması, dolmalar, pilavlar bunlar zaten bizim günlük menümüz. onları yapıyorum diye bloğa koymak şanıma yakışmaz! cık cık cık sizde öyle sanıyorsanız çok yanılıyorsunuz haberiniz olsun...;)
lafı çok uzatmadan yarın sabah pazar kahvaltısına sıcak servis yapabileceğiniz tarife geçelim:



malzemeler:

3 adet kabartma tozu
2 su bardağı yoğurt
1 su bardağı sıvıyağ
aldığı kadar un
tuz
galeta unu
istediğiniz iç malzeme( peynir, patates, kıyma, sucuk)

yapılışı:

galeta unu hariç tüm malzemeler karıştırılır. sert olmayan yumuşak bi hamur elde edilir. yarım saat buzdolabında dinlendirilmeye bırakılır. dinlenen hamurdan küçük bezeler alınarak istediğiniz iç malzeme içine konarak kapatılır. kapattığımız hamurları galetaya bulayarak fırın tepsisine dizilir. önceden ısıtılmış 200 derecede pişirilir. afiyet olsun...
dipnot: 3 tane kabartma tozu konulur mu? diye endişe etmeyin hiç bişey olmuyor. en azından biz hala sağız ve yaşıyoruz;)


4 yorum:

  1. yumurta koysan daha güzel olma mı ? Yapımı basitmiş :)

    YanıtlaSil
  2. mucidi koymamış bizde tarifin orjinaline uyduk:) ama böyle de güzel oldu gönül rahatlığıyla deneyebilirsiniz arazzahir ;)

    YanıtlaSil
  3. Paylaşımlarınız çok başarılı, sitenizi ilgiyle takip ediyorum..
    www.cay-makineleri.com

    YanıtlaSil