15 Kasım 2011 Salı

Kabak Beğendi

ne zormuş girizgâh yapmak...yarım saattir sayfada bekliyorum, neler yazdım sildim bilemezsiniz!... lapa lapa yağan kardan mı bahsetmedim, nihayete eren kış hazırlıklarından mı, üstüste aldığımız vefat haberlerinden mi? ne zor şey teselli cümlesi kurmak yada hiç kuramamak. gidenin dönüşü olmayınca teselli de edilmiyor geride kalanlar...ve nihayetinde ateş düştüğü yeri yakıyor biz hayatımıza kaldığımız yerden devam...


bir ay önce fotoğrafladığım ama bi türlü bloğa yazamadığım "kabak beğendi"yi paylaşayım dimi artık? Osmanlı mutfağından "hünkar beğendi"nin modernize edilmişi. kırmızı et yerine tavuk, patlıcan yerine kabak kullanılmış. tavuk ve kabak ikisi bi arada çok hafif ve çok lezzetli. bizim çok sevdiğimiz ve sık sık tükettiğimiz bi yemek. sık sık tüketilmesinin ardındaki asıl gerçek, annemin kabak dolmasını çok seviyor olması ve dolma yaptığım kabakların içini beğendiye kullanıyor olmam:)) genelde ev hanımları mücver yaparak değerlendirir kabak içlerini. mücver, hem kızartma, hemde aperatif bi yemek çeşidi. bir kilo kabağın dışını dolma, içini beğendiye değerlendirerek hem zeytinyağlıyı, hemde ana yemeğimizi yapabilir bir taşla iki kuş vurmuş olabiliriz hanımlar ve mutfağa meraklı beyler ;))(mutfak sırlarım gidiyor tek tek:P )
neysee çok uzatmadan tarife geçelim. malzemeleri oktay ustadan aldığım gibi orjinal haliyle veriyorum ki beğendi yapmak için ayrıca dolma yapmak gibi farziyeti beklemeyin...

malzemeler: 

1 adet tavuk göğsü
2 adet domates
4 adet biber
1 adet soğan
2 diş sarmısak
sıvı yağ, tuz

 beğendisi için:

2 adet kabak
2 su bardağı süt
3 çorba kaşığı un
100 gr kaşar peyniri
tercihe göre bir kaşık tereyağı veya sıvıyağ

yapılışı:

yemeklik doğranmış soğan ve sarmısağı az sıvıyağda öldürüyoruz. üzerine küp küp doğranmış tavuk göğsünü ilave ediyor, biraz soteledikten sonra domatesi ve biberi ekleyip pişirmeye bırakıyoruz. diğer tarafta kabakları rendeleyip kendi suyunda yağ ilave etmeden pişiriyoruz. tereyağı ve unu bi başka tencereye alıyor, unu biraz sarartıp sütü ilave ediyoruz. kaynayıp koyulaşınca kaşarıda ekledikten sonra daha önce pişirdiğimiz kabakla karıştırıyoruz. bir kaç dakika birlikte pişirip kapatıyoruz. servis için tabağa biraz beğendi alıp ortasına tavuk sote koyuyoruz. afiyet olsun...
not: tavuk soteye ve beğendiye tuz ekleneceğini ben yazmayı unuttum amman siz atmayı unutmayın;)))

5 yorum:

  1. benim de aklimda koylu kizi bu diyari terk etti diye geciyordu. Kabak begendi durumu kurtardi!
    ellerien saglik

    YanıtlaSil
  2. hoşgeldin köylü kızı:)
    merakta bıraktın bizi..
    bende tekrar tekrar silip silip yazarım hiçç sorma canı.:))
    kabakbeğendi çok cici bir fikir olmuşş...
    ellerine sağlık..
    seygiyle kal tatlım:)

    YanıtlaSil
  3. teşekkür ediyorum LaMa ve birtutamkekik takipte olduğunuz için;)) ben bu konularda pek bi geriyim ama alışıciiim inş siz terk etmeyin beni;)))selam ve dua ile...

    YanıtlaSil
  4. ellerine sağlık çok güzel görünüyor:)

    YanıtlaSil
  5. çok teşekkür ederim sevgili canımçektipişirdim;))

    YanıtlaSil